Використанням товарного знака вважається його застосування на товари або послуги, для яких цей знак зареєстрований, і/або упаковці товарів правовласником якого належить таке право на основі ліцензійної угоди. Використанням товарного знака також може бути його застосування в рекламі, друкованих виробах, вивісках, демонстрації експонатів на виставках або ярмарках, телебаченні, при наявності поважних причин незастосування товарного знака на товари і (або) їх упаковці.
Юридичні та фізичні особи, які провадять посередницьку діяльність, можуть на основі договору використовувати свій товарний знак поряд з товарним знаком виробника товарів, а також замість товарного знака останнього.
Реєстрація права на товарний знак носить територіальних характер. Це означає, що право на охорону товарного знака юридичні особи та індивідуальні підприємці отримують тільки в тих країнах, де вони отримали свідоцтво про реєстрацію свого товарного знака в відповідних реєстраційних органах.
Використання товарних знаків (торгових марок) переслідує кілька цілей, а саме:
- Виробникам товарні знаки (торгові марки) дозволяють виділяти їх продукцію серед продукції, яку виробляють інші виробники.
- Споживачі теж мають користь, так як товарні знаки (торгові марки) вказують на те, що цей товар не є підробкою і має відповідну якість.
- Зацікавленість держави в існуванні системи товарних знаків (торгових марок) обумовлена можливістю полегшити економічний розвиток.
- Міжнародному співробітництву сприяє взаємне визнання товарних знаків (торгових марок) і відповідних обов’язків, і таким чином недопущення підробки товарів.