Торгова марка (Trademark) (™) – позначення, «служить для індивідуалізації товарів юридичних осіб або індивідуальних підприємців»
Розробка торгової марки – це розробка позначення, яке планується використовувати для маркування товарів (послуг).
Розробка торгової марки складається з визначення:
- Кола товарів і послуг;
- Території країн;
- Кола споживачів (діти, дорослі, студенти тощо.);
- Варіантів (тільки один варіант розробки торгової марки для всіх товарів, або кілька варіантів: один для товарів більш низької якості, а інший – для більш високої якості).
Реєстрація торгової марки – єдино вірний спосіб захисту інтелектуальної власності – прав на знак для товарів і послуг. Це процес внесення торгової марки в Реєстр торгових марок, який належить Патентному відомству конкретної країни.
Патентним відомством України є Укрпатент, Росії – Роспатент, Білорусії – Белгоспатент і т.д. .
Україна і її статистика популярності реєстрації торгової марки. Слід зазначити, що незважаючи на економічне становище в Україні, кожен робочий день подається близько 80 Заявок в Патентне відомство.
Реєстрація торгової марки прекрасно підійде тим компаніям, які:
- дорожать іміджем і репутацією компанії;
- мають бажання бути монополістами даного позначення як на національному ринку України так і на міжнародному;
- мати правову охорону і захист.
Торгова марка має екстериторіальне обмеження: реєстрація знака в Патентному відомстві України забезпечує статус торгової марки тільки на всій території України і жодним чином автоматично не поширюється на інші країни. Кожна країна охороняє і захищає свої торгові марки, які пройшли реєстрацію і були зареєстровані в ній. Останнім часом широкої популярності набуває національна реєстрація торгової марки в Китаї, Росії, США, Японії. Це можна здійснити в кожній країні окремо або за допомогою однієї подачі міжнародної реєстрації торгової марки.